zaterdag 12 maart 2016

Heya!

Hier ben ik weer, ondertussen zit mijn 1ste volledige week stage erop, dus tijd voor een update!

Alle verpleegkundigen zijn hier echt super vriendelijk en behulpzaam. Ook hebben ze er superveel begrip voor als ik iets niet weet vanwege de verschillende landen. Dat zorgt ervoor dat ik deze stage kan doormaken zonder enige vorm van stress. Ik leer hier ontzettend veel bij omtrent dermatologische behandelingen, wat leuk is omdat ik hier nog niet veel over wist. Naast de 'dressings' waar ik het vorige week over had heb ik deze week kennisgemaakt met nog een typische behandeling. De UVB - lichttherapie, dit kan je vergelijken met een soort van zonnebank. Het is een cabine met allemaal UVB-lampen (rechtopstaand), waar de patiënt dan in moet rechtstaan. Op het voorhand moet je bepalen welk huidtype de patiënt heeft, er zijn er 4. Op basis daarvan moet je dan een tijd instellen die de patiënt in de cabine moet blijven. Dit wordt iedere behandeling een tikkeltje opgedreven, het is namelijk de bedoeling dat de huid lichtjes geïrriteerd raakt. Dit zou dan gunstig zijn voor bepaalde dermatologische aandoeningen zoals psoriasis en sommige eczema's. Daarnaast ken ik nu ook de patiënten beter, wat het ook echt leuker maakt! Ik kijk al uit naar volgende week, dan ga ik namelijk eens hun shift proberen, wat inhoudt dat ik dan 3x per week 12h werk waardoor ik de andere dagen dan vrij ben. Ik ben benieuwd naar dit systeem, op die manier kan ik vergelijken.

Vandaag heb ik spijtig genoeg niet veel kunnen doen omdat ik platlag door buikpijn. Jammer, maar liever tijdens het weekend dan tijdens stage-uren!

Morgen bezoek ik terug een museum, want er zijn er zo-veel in Edinburgh! En 's avonds organiseert mijn kot een filmavond, Disney om precies te zijn (dus Jericho, mijn achterstand komt toch nog goed dan ;)) Ik heb er nu al zin in! :)

Tot de volgende!



2 opmerkingen:

  1. Oh Lies, ik ben blij dat het daar allemaal goed gaat! Joepie! Twaalf uur werken is wel lang, ik ben eens benieuwd hoe dat gaat zijn. Tot hoors!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boeiende belevenissen! Fijn dat we die kunnen meevolgen. Torhoutse groeten van Nele en co

    BeantwoordenVerwijderen