donderdag 3 maart 2016

Heya!

Hier ben ik weer, even van de aardbol verdwenen zo leek het. Wel, daar was een reden voor. Zondag bezochten we onder andere het Holyrood palace. Dat is het paleis van de vroegere Schotse koningen, waar The Queen nu soms nog verblijft. Het was enorm mooi vooral ook omdat je uitzicht had op de heuvels rondom Edinburgh. Daarna gingen we terug naar m'n kamer, maar daar was het ijskoud. Bleek dat ze de verwarming nooit opzetten en dus hebben we dat even uitgezocht en kregen we ze uiteindelijk aan. Met een opnieuw gerust hart verlieten we m'n kamer en ging ik voor de laatste avond nog bij moeke in het hotel slapen. Maandag had ik namelijk mijn eerste afspraak op de universiteit.



Maandag ontmoette ik mijn contactpersoon van de universiteit, Carolyn Blight. Met haar had ik afgelopen maanden heel veel over en weer gemaild, dus ik was wel benieuwd naar hoe ze nu echt was. We hadden afgesproken aan de receptie van de Sighthill campus en daar kwam ze me dus ook afhalen. Die dag heb ik meegelopen met 2 praktijklessen samen met de Schotse studenten verpleegkunde. Dit in kader van de Orientation week die deel uitmaakt van mijn stage hier. Wat me direct opviel is dat ze hier allemaal enorm vriendelijk zijn, zowel de docenten als de leerkrachten. Ik heb op deze manier al een beetje kunnen zien hoe zij hier omgaan met de patiënten, waar hun accenten liggen en wat zij belangrijk vinden. Hierna ging ik terug naar mijn kamer met de hoop op warmte, maar helaas, de verwarming was terug uitgevallen en het zag er niet naar uit dat die aan zou blijven. Ik heb ze nog maar eens in gang gestoken in de hoop dat hij toch echt zou werken dinsdag...



Dinsdag, rotdag... Vandaag kon ik tot de conclusie komen dat die verwarming echt gewoon niet werkt en dat m'n kotgenoten en verhuurster daar niet echt om malen ook! Dus heb ik toen (samen met m'n ouders) een drastische beslissing genomen, hiervoor willen we niet blijven betalen, dus ik ben op zoek gegaan naar iets anders. Voor de rest valt er dus niet veel te zeggen over dinsdag. ;)

Woensdag ging het dan gelukkig terug beter, om 10h had ik een afspraak met Unite Students, een groep die koten verhuurt. Het zat er direct op, ik vond het een super kamer, ze was nog vrij én ik mocht ze huren tot 6 mei. Beter kon het niet, daarom heb ik dan ook niet langer getwijfeld en heb ik het gewoon getekend! Daarna moest ik me nog haasten om op tijd op de campus te zijn. Daar zou ik Carolyn Blight terug ontmoeten. Ze zou me dan de ziekenhuizen van Edinburgh voorstellen, hun werking van gezondheidszorg en ook hoe hun richting in elkaar zit. Het was wederom interessant! Ook waren er 2 Nederlandse studenten bij in het kader van een uitwisseling van een week. Die leidde ik daarna een beetje rond in het centrum, ook gingen we nog iets drinken. :) 's Avonds was het dan tijd voor de verhuis, dit was echt veel beter, hier ga ik goed zitten! Snel m'n bed in want morgen wordt weer een drukke dag.



Donderdag was het tijd voor een rondleiding in het ziekenhuis waar ik volgende week dan zal beginnen. Ik zal stage lopen aan het Western General op ward 75, rheumathology en dermatology. Ik ontmoette er al de hoofdverpleegster die me wat uitleg gaf en de uren met me vastlegde. Dit stelde me wel gerust na de rommelige dagen die ik achter de rug had. Ze was ook weer erg vriendelijk en begaan met hoe ik het ervan af ga brengen op haar 'ward'. Uiteindelijk besprak ik dan nog met Carolyn welke papieren door wie moeten ingevuld worden en bezochten we nog mijn 2de afdeling waar ik na de paasvakantie zal stage lopen. Ik zie het helemaal zitten vanaf nu en ben enorm blij dat ik gewoon die beslissing heb genomen om van kamer te veranderen. Want als je zelf niet goed in je vel zit om de een of andere reden ga je anderen niet goed kunnen verzorgen. Dat is toch wat ik altijd vind :)



Tot de volgende!


















4 opmerkingen:

  1. Wat is dat toch altijd met verwarming op jouw koten? Goed dat je meteen veranderde! Verder klinkt alles daar super, leuk dat je het zo uitgebreid beschrijft, zo kunnen we echt meevolgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lies, je hebt al heel wat meegemaakt zo in die korte tijd. Maar je hebt gelijk hoor,als jezelf goed in je vel zit kun je beter voor een ander zorgen.Fijn om te horen dat je er zin in hebt en op een leuke plek bent beland. Edinburg is een mooie stad zo te zien. Zonnetje schijnt lekker. Zeg... heb je nog een slaapplekje over .....hahaha dan kom ik met Chiel mee. heel veel succes en ik wacht je nieuwe blog af. Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai, drukke dagen, je zou er nog warm van krijgen, hahaha. Problemen vragen oplossingen en dat heb je gefikst. Goed zo. Groet van ons en XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend geschreven, Lies. Ben al benieuwd naar vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen