zondag 17 april 2016

Heya!

Dus maandag was er nogmaals een grote dag! Mijn eerste dag op mijn nieuwe stageplaats, de 'medical ward', 'ward 26'.
Dit is een dienst waar men de mensen naartoe brengt na een spoedopname en waarvan ze niet denken dat ze lang in het ziekenhuis moeten blijven. Dat houdt in dat ik er van alles tegenkom, het gaat van ademhalingsproblemen tot blaasontstekingen tot LTC (Love tendering care = palliatieve zorg), kortom, van alles! Ik vind dit echt geen probleem want dat maakt het net interessant :) Ik heb alleen al deze week een MRI-scan, ultrasound-scan en endoscopie kunnen mee volgen. Zo weet ik ook eens hoe al die onderzoeken er in het echt aan toegaan. Ik heb deze week maandag, dinsdag en donderdag telkens een 12-uren shifts gewerkt. En ik begin het echt te wennen en leuk te vinden. Het is echt waar dat je veel meer tijd met de patiƫnt zelf kan doorbrengen. Verder probeer ik tussendoor mijn taken voor school af te krijgen en kijk ik af en toe film met Abeer, een meisje die bij mij in het blok woont :)

Voorlopig heb ik niks meer te vertellen, dus ik houd jullie nog op de hoogte!

PS: Ik wou Annelien nog bedanken voor het pakketje dat ze me stuurde in opdracht van nonkel Wouter en tante Nele ;) Dankjewel!

1 opmerking:

  1. Leuk, zo'n post! En ook tof dat het werk daar meevalt. Je bent een superwoman Lies, zo werken en studeren en alles tegelijk!

    BeantwoordenVerwijderen