zondag 24 april 2016

Heya!

Bij deze nog een update vanuit Schotland!
Ik heb een superdrukke week achter de rug, ik heb 3 shifts van 12h gedaan en 1 van 9h. Dat is dus wel eventjes genoeg ;) Het was echt de moeite, ik heb heel veel kunnen bijleren en ken de dienst ondertussen supergoed. De patiënten zijn over het algemeen 60+ jaar oud, en hebben allerlei aandoeningen. Het is niet voor niks een acute medische ward. Er zijn dus vooral urineweginfecties, longontstekingen, verzwakking, vallen, etc. Dit zorgt ervoor dat er heel wat scans moeten genomen worden, en ik probeer er zoveel mogelijk mee te volgen. Zo kan ik me veel beter voorstellen hoe dit allemaal verloopt. Ook heb ik deze week heel wat wondzorg mogen uitvoeren, alleen verloopt dat hier niet echt steriel, dus dat is toch gek. Ik weet niet goed waarom het bij ons allemaal zo steriel moet omdat de wondes er hier niet per sé slechter uitzien... Dat moet ik dus eens navragen! Ook was er deze week een politieonderzoek, omdat er vermoedens waren dat een patiënt misbruikt werd door haar mantelzorgers. Dus dat was ook speciaal om eens mee te maken, wij moesten de politie namelijk helpen door het geven van bepaalde informatie. Verder was ik gewoon heel moe van deze week en heb ik het dit weekend rustig aan gedaan ;)

Later!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten